Ik heb mij intensief beziggehouden met het letterlijk afdrukken van mijn lichaam. Naakt en kwetsbaar. Ik zocht naar houdingen die verschillende emoties kunnen symboliseren, maar ook erotiek en de vrouw in verbinding met de natuur worden ermee verbeeld.
De sculpturen weerspiegelen de huidige tijd waarbij onze toekomst onzeker aanvoelt. De heel diverse oppervlaktes van de beelden versterken de individuele sferen.
Ik heb mij intensief beziggehouden met het letterlijk afdrukken van mijn lichaam. Naakt en kwetsbaar. Ik zocht naar houdingen die verschillende emoties kunnen symboliseren, maar ook erotiek en de vrouw in verbinding met de natuur worden ermee verbeeld.
De sculpturen weerspiegelen de huidige tijd waarbij onze toekomst onzeker aanvoelt. De heel diverse oppervlaktes van de beelden versterken de individuele sferen.
In het weekend van 24/25 juni en 1/2 juli ontvangen we u graag in de oude
kloosterschool in de Westbeemster, waar Caroline Doornenbal (schilderijen),
Judith Heinsohn (beelden van klei), Jeanet Gem (sieraden van o.a. porselein) en
Wil van Blokland (monumentale keramiek) hun werk exposeren.
Judith Heinsohn kijkt als beeldhouwer naar de beweging en de lichaamshouding van de mensen om haar heen. Ze ervaart de gezichten, tast in gedachten met haar handen of penseel de lichamen af. Gefascineerd zoekt ze naar het kwetsbare en vergankelijke van het menselijke lichaam aan de ene kant en het trotse en vruchtbare aan de andere kant. Met de observatie van zichzelf en anderen als uitgangspunt ontstaan beelden die eruitzien of ze de eeuwigheid hebben doorstaan en van plan zijn dat nog lang te doen.
Sädler and Judith Heinsohn both live in Amsterdam, work there and share exhibitions. While Sädler only presents paintings on paper, Heinsohn also shows her recent works of sculptures and drawings. Both made of clay.